week 1 deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu week 1 deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

week 1 deel 2

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Blue Mountains dag 4
Gisteren was het regenachtig, vandaag goot het... Maar ja, de Blue Mountains stonden op het programma, en dat gingen we doen. De Blue Mountains staan zo bekend omdat er eucalyptus bomen groeien die een olie afscheiden, deze veroorzaken een blauwe gloed. Ook zijn er verscheidene watervallen en een rotsformatie "the Three Sisters" te zien. We wilden niet met een toeristenbus (ivm Mark en omdat we zelf onze tijd in wilden delen), dus we gingen met de trein. De Blue Mountains liggen ca 90 km ten Westen van Sydney, 2 uur met de trein. In tegenstelling tot al het andere wat we hier moeten kopen, is de trein onwijs goedkoop (per persoon betaalden we 11 dollar, daar kom je in Nederland niet verder mee dan een retourtje Amsterdam Centraal - Amsterdam Amstel). Op het station kwamen we een oude gek (dachten we...) tegen, die zei dat het sneeuwde in de mountains. Daar lachten wij maar een beetje om. Nou, we hebben het geweten.....Het regende....En regende....En ja hoor, het begon te sneeuwen!!!!
Daar zaten we dan in onze vestjes (wie neemt dr nou jassen mee naar Australie??). Ach, we gaan toch met de "hop off hop on" bus. Inmiddels lag er ca 10 cm natte sneeuw.... En toen reed de "hop off hop on"bus dus niet omdat het vanwege de hoogte verschillen in combi met de natte sneeuw zeer gevaarlijk was.We probeerden nog met een taxi naar de Three Sisters te gaan, maar ook de taxi mocht geen mensen vervoeren. Daar stonden we dan in onze vestjes met een temperatuur van erg koud, en het sneeuwde nog steeds....
Lopen dan maar? We doken de eerste de beste winkel in en kochten warme vesten voor Mark en voor mij (Niels vond het niet nodig...). We waren de hoofdstraat nog niet uit of we waren zeiknat en verkleumd. Niels en Mark zochten een koffieshop op en ik ging opzoek naar droge kleren en een dekentje voor Mark.
Maar ik moest en ik zou naar die Three Sisters (ik heb verdorie niet voor niks twee uur in de trein gezeten). Dus toen het sneeuwen minder werd zetten we Mark in de kinderwagen en gingen we op pad, gewapend met onze poncho's. We waren de enige toeristen, maar we hebben de Three Sisters gezien! Daarna moest ik natuurlijk ook nog naar de Katoomba Falls (watervallen). Niels heeft me vervloekt (want we waren koud, nat en verkleumd), maar we gingen! We hebben dus ook de watervallen nog gezien. Mark vond de watervallen helemaal fantastisch want we gingen met de skyway (soort gondel), een trein die maar liefst in een helling van 52 graden naar beneden gingen (de steilste spoorbaan ter wereld), en daarna nog een keer met een andere kabelbaan en tenslotte weer met de skyway. Uiteindelijk waren we allemaal super tevreden over onze excursie (al had het met een beetje zon en een "hop on hop off" bus een stuk makkelijker en uitgebreider geweest).
NB van een "local" hoorden we dat het voor het eerst in 25 jaar was dat het sneeuwde in Katoomba, de treinen hebben uren lang niet meer hebben gereden en het verkeer mocht niet meer verder de bergen in...
Enne, toen we in Sydney terug kwamen, werden we verwelkomd door een schitterend schijnend zonnetje!
Sydney dag 5
Het zonnetje schijnt (ca 22 graden) dus vandaag gaan we met de bus naar Bondi Beach. Dit is een zeer bekend en mooi strand. De zee is er best wild. Er zijn dan ook verscheidene life guards aan het werk. De vrijwillige lifeguards hebben rood met gele kleren aan, de betaalde life guards hebben blauwe kleren. Het is best een pittige baan. Sommige liggen wel een uur in de zee op een surfplank de boel in de gaten te houden. Echt warm is het water niet. Wat me opviel was dat er geen enkele schelp op het strand lag. Helaas, voor jullie, zijn hier geen spannende dingen gebeurd. Gewoon een rustig dagje strand, heerlijk genoten!
Sydney dag 6
Alweer onze laatste dag in Sydney. Vandaag gaan we naar de uitkijktoren: Sydney Tower Eye. Een uitkijktoren op 250 meter hoogte, zodat we een prachtig (360 graden) uitzicht over Sydney hadden. Fantastisch mooi! Daarna heb ik eindelijk mijn Uggs gescoord!! Niels kon natuurlijk niet achter blijven, dus hij ging de Harbour bridge beklimmen (jaja, veel duurder dan mijn Uggs) But he did it! Omdat die klim 3,5 uur duurde zijn Mark en ik naar Wild Life Sydney gegaan, een soort dierentuin met alleen maar Australische dieren. En daar heeft Mark eindelijk met een koala geknuffeld. Heel zacht zijn die haartjes. Ook hebben we een kakkerlak en een bidsprinkhaan geaaid. Daarna nog even naar Paddy's Market geweest, een soort zwarte markt. Nu gaan we inpakken want morgenochtend om 6.50 uur staat de taxi klaar om ons naar 't vliegveld te brengen, want dan vliegen we door naar Alice Springs (3,5 uur vliegen).

er staan nieuwe foto's bij onze foto's, paar dubbele want het uploaden was mislukt zei de comp...not....
gaan nu inchecken byebye tot later

• 15 Oktober 2012 - 08:48

Nancy:

Wat een leuke verhalen! En wat gaaf dat jullie dit allemaal doen, en wat leuk dat we dit kunnen volgen! Geniet!

• 15 Oktober 2012 - 13:14

Vanessa:

Haha jij bikkel.. de barre omstandigheden van het weer kunnen jou niet tegenhouden op je missie ;)
    Super leuk! Wat zullen jullie genieten! Ga nog ff jullie foto's bekijken! Dikke kus

• 15 Oktober 2012 - 15:16

Wendy:

Als er geen foto's bij stonden, hadden we jullie niet geloofd, maarruh... bijzonder hoor: sneeuw in Australië!! Ik ga de kids weer bijpraten. Liefs

• 15 Oktober 2012 - 16:13

Richard:

Leuk leuk leuk !!!

Snap ook wel waarom Niels naar de brug ging (kakkerlakken aaien???)

Geniet ze weer en tot lees !

• 15 Oktober 2012 - 19:32

Irma Michielsen_Molenaar:

Wat een leuk verhaal, leuk om jullie zo te kunnen volgen,

Veel plezier,

Irma,

• 16 Oktober 2012 - 11:11

Saskia:

Een heerlijk verhaal om te lezen weer! Ik had ook geen jas bij me toen maar het was niet zo koud dat er sneeuw lag! Stelletje bikkels! Xx

• 19 Oktober 2012 - 08:46

Deborah Murris:

Haha, wat moet ik lachen om je verhalen! Leuk!
    ook groetjes van Jonathan voor Mark!