week 2 deel 2 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu week 2 deel 2 - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

week 2 deel 2

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Oktober 2012 | Australië, Alice Springs

Glen Helen dag 11 (19 oktober 2012)
Onze koelkast bleek kapot, echt niet handig met 40 graden buiten. Hij kon niet (snel)gerepareerd worden dus we kregen een koelbox mee. Ook kregen we 50 dollar terug omdat ons eten bedorven was en we het weg moesten gooien. Ik had een goed idee. Van iemand (weet niet meer van wie) had ik een tip gekregen. We moesten naar Ormiston Gorge (ca 128 km van Alice Springs, dus dichtbij!) want daar zou een heel gave camping zijn (tenminste zo had ik het onthouden) met een waterpoel (waterhole) waar je in kon zwemmen. Wij erheen. Deze weg was heel anders dan de Stuart Highway (een rechte weg bijna zonder bochten). Hier waren grote hoogteverschillen en was 128 km toch wel erg ver rijden. Toen we aankwamen bleek de camping te bestaan uit niks (tja, 128 km van de bewoonde wereld, he?). De waterpoel bleek een prachtige poel maar voor geen miljoen ging ik erin (volgens mij barst het hier van de slangen). Niels en Mark trouwens ook niet. Toch waren er mensen aan het zwemmen..... Toen we gisteren de Victoria Creek Walk maakte (bij de Kings Caynon) naar de waterhole, kwamen we uit bij een kleine poel waar een groot bord stond dat er regenboogslangen in de poel zaten en of we er please niet in wilden zwemmen om de natuur niet te verstoren. Bizar, vond ik dat (zowel het bord als de mensen die erin duiken). Maar goed, we reden verder want 5 km verderop lag Glen Helen, waar ook een camping zou zijn met benzinepomp (ja hoor, de benzine was weer bijna op...). Bij Glen Helen besloten we een helicoptertochtje te maken (Ja!!!!) Dit was zo gaaf!!!! Met een helicopter vlogen we over Glen Helen, zo mooi om te zien! De helicopter had geen deuren dus je zat echt 200 meter boven de grond en voelde flink de wind langs je suizen. Daarna lekker een duik in het prive zwembad genomen (want iedereen ging zwemmen in de waterpoel van Glen Helen (wij niet!). Natuurlijk kwamen we weer Nederlanders tegen, die ons vertelden dat er veel kangeroo's hier op de vlakte leefden en dat we ze morgen bij zonsopgang vast wel zouden zien.....
Alice springs dag 12 (20 oktober 2012)
Nou, wij voor dag en dauw op, voor die rotkangeroo's maar nee hoor weer niks gezien... Grrr...het begint een obsessie te worden. Vandaag nog naar Ellery Creek Big Hole geweest, ook een prachtige waterpoel waarin je kon zwemmen. Dit keer heeft Niels wel gezwommen, Mark een poging van 2 minuten tot zijn navel gewaagd en ik stond er tot mijn enkels in.... Daarna naar onze geliefde bejaardencamping (Niels loopt zijn tijd graag vooruit, hihi...nee hoor, gewoon een leuke camping, niet te duur, lekker schoon, maar wel voornamelijk bejaarden daar) Wintersun in Alice Springs gereden, waar we de rest van de dag hebben gerelaxed, ingepakt en hebben gezwommen. Mark heeft op dit moment een beetje last van heimwee. Gaat vast goedkomen, want morgen vertrekken we naar Brisbane. Als we internet hebben zetten we dit er weer snel op. We vinden alle reacties heel leuk om te lezen, alleen hebben we vaak geen tijd om te reageren, maar we lezen het wel, dus jongens: plaats vooral jullie reacties!!!
Dikke zoen van ons. Tot ons volgende avontuur maar weer xxx

• 21 Oktober 2012 - 09:22

Marleen:

Hallo allemaal, ongelooflijk dat jullie dat durven in helikopter, moet toch wel erg gaaf zijn!
    Lisa, als je weer terug bent in het kikkerlandje, doe je misschien hier dingen die je voorheen nooit gedurfd zou hebben, parachutespringen? Bungeejumpen? Jullie zijn echt bikkels!

• 21 Oktober 2012 - 10:20

Babette:

He luitjes,

Wat ontzettend gaaf die helicoptervlucht! Stoere foto van mark.
    Jullie hebben het goed naar je zin:) nou, hier regen en herfstvakantie nu. Dus veel knutselen en drukke indoor kidsdingen:(

Kan niet wachten op jullie volgend verslag.

Have fun....ennuh...hoop dat je die kangaroo's snel ziet!:)

• 21 Oktober 2012 - 11:00

Richard:

Met die kangaroos komt het wel goed. Op een gegeven moment zeg je , humm alweer een kangaroo, we rijden door haha

Leuk verslag weer. Veel plezier verder.

• 21 Oktober 2012 - 11:01

Karin Leek:

Hoi vakantiegangers,

Wat een leuke reisverslagen maken jullie zeg! Ik geniet van jullie verhalen. Geniet er nog van allemaal.

• 21 Oktober 2012 - 18:12

Anja Van Ast:

Wat een spannende avonturen daar in Australie! Erg leuk om te lezen! En wat een temperatuurverschillen. Hier hebben we best mooi weer gehad dit weekend: rond de 20 graden, maar komende week belooft het steeds kouder te worden helaas. Geniet van jullie prachtige reis en blijf vooral verslagen schrijven!

Groetjes,
    Anja

• 22 Oktober 2012 - 10:56

Wendy:

Jullie hoeven alleen onze reacties maar te lezen, reageren is zonde van jullie tijd. Jullie verhalen zijn genoeg!! Liefs

• 25 Oktober 2012 - 15:44

Saskia:

Heerlijke verhalen om te lezen! Wij zijn 2 dagen naar Legoland geweest deze herfstvakantie. Was erg leuk maar wel iets heeeeeeel anders als wat jullie meemaken. Ga zo door met schrijven! Xx