week 3 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu week 3 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

week 3

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Oktober 2012 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal, we hebben een week gen internet gehad, maar nu weer wel dus vandaar dat we nu een verhaal van een hele week sturen. Laat jullie bericht achter op de site of op facebook want we hebben vaak geen bereik per telefoon (op sommige smsjes ontvangen we geen reactie waarvan we het wel verwachten dus daarom twijfelen we aan ons bereik) Dikke zoen van ons en veel lees plezier xxx
Brisbane dag 13 (21 oktober 2012)
In de week in het Red Centre van Australie hebben we met de camper 1700 km gereden! Dat wordt dus een eitje als we 2500 km in 3 weken moeten rijden!
Vandaag hebben we de camper teruggebracht. We zouden om 13 uur gaan vliegen naar Brisbane dus volgens Niels moesten we om 9 uur de camper maar inleveren. Volgens mij stonden we dus om 9.30 bij de luchthaven...(maar klein beetje te vroeg..... ;-) ) Het was 2 uur en 20 minuten vliegen, tijdsverschil is 1,5 uur later. Die mazzelpik van een Mark mocht in de cockpit kijken en ook nog de stuurknuppel vasthouden van de piloot (we hebben niks gevraagd, piloot bood het zelf aan). Helemaal apetrots was ie! Daarna met de taxi naar het hotel (IBIS). Was nog even paniek want de stoelen van de taxi zaten onder het bloed. Achteraf bleek het dus bijna halloween te zijn.... (We zagen later in de stad ook allemaal verklede mensen lopen). Brisbane is heel anders dan Sydney, ondanks een zelfde soort skyline. Ten eerste is het klimaat heel anders, het is hier vochtig warm (tropisch), ten tweede zijn er veel minder toeristen, ten derde heeft de stad zo te zien een veel grotere industriefunctie (vooral havenfuctie, want het ligt aan een zeer grote rivier) en ten vierde: het ligt in een bosrijk gebied. We kwamen pas om half 6 bij het hotel aan dus we gingen meteen opzoek naar een restaurantje (geen zin in de Mac). Ik bestelde short bbq ribs (ik dacht dat het een soort spareribs waren). Getverderrie, wat vies was dat (en ik lust toch echt best veel). Het was een soort heel dik stoofvlees met heel veel vet en botten, daar hadden ze dan bbq saus overheen geflikkerd. Zelfs carnifoor Niels kreeg het niet weg (okee, die had al een heel vette schnitsel met kaas achter zijn kiezen). Mark had echt het beste menu (voortaan neem ik ook het kindermenu). Daarna nog even in het reuzenrad geweest (wilde Mark heel graag!). Prachtig uitzicht over een verlicht Brisbane. Ook zagen we grote hagedissen (of waren het toch kleine leguanen?).
Brisbane en Landsborough dag 14 (22 oktober 2012)
Vandaag blijkt toch echt dat je beter met 40 graden in de woestijn kan zitten, dan met 32 graden in een vochtiger klimaat. Misschien is het even wennen, maar tjee, wat is het warm!
Vanochtend heerlijk ontbeten in het hotel, daarna zijn we naar het street beach gegaan. Street beach is een strand met zwembad aan de rivier van Brisbane, middenin het centrum van de stad. Heerlijk gezwommen en daarna terug naar het hotel. Toen met de taxi naar Britz om de camper op te halen. Nu hadden we keurig van het reisbureau een plattegrond meegekregen, waarop stond waar je de camper kon halen. Helaas zat het bedrijf niet meer op de plek waar het had moeten zitten...dus 5x heen en weer met de taxi, maar niks hoor! Heel gelukkig, kwam er net een Britzcamper tanken, en die kon ons vertellen waar het bedrijf nu zat. Omdat we zelfs met 5x heen en weer rijden een stuk minder moesten betalen dan gister, weten we nu dat we dus gister zijn opgelicht door die taxichauffeur (hier hoort een vloek, maar die slik ik maar in). En niet zo'n klein beetje ook (we vonden de rit al zo lang duren).... Maar goed, de camper is iets nieuwer dan de vorige en heeft iets meer uitrusting. We hebben er lekker een navigatiesysteem bij gehuurd, want na 5 minuten Brisbane heb je al meer auto's en wegen gezien dan in een week Alice Springs. We blijven nu 2 nachten op een camping in Landsborough (3 km van de Australian Zoo, de Zoo van wijlen Steve Irwin). De rit erheen is al heel anders dan Alice Springs, we reden door prachtige bossen met bergen ertussen. En zo zitten we nu dus op een tropische camping onder de (palm)bomen ipv een camping in de woestijn.
Landsborough en Beerwah dag 15 (23 oktober 2012)
Vroeg op pad, want de Australian Zoo wacht op ons. Het is echt een ode aan Steve Irwin, overal aandenkingen en foto's van hem. Het begon meteen goed: Mark mocht een babykrokodil aaien. Verderop kwamen we bij vlakte waar je kangaroo's en wallibi's mocht voeren en aaien! Dit was echt superleuk. Natuurlijk zijn we ook bij de croc-show geweest, waarbij een krokodil omhoog sprong om een kip op te eten en een man ging zwemmen met een python. Ook konden we een babykoala zien en aaien. Overal in de dierentuin stonden oppassers met verschillende dieren waarmee je op de foto kon of ze kon voeren of vragen over ze kon stellen. Kortom, weer een erg leuke dag gehad. Mark ontwikkelt zich ook steeds meer. Hij vroeg of er veel attracties waren (hu???) en verder begon hij keihard een liedje te zingen uit Madagaskar: i like to move it, move it. Het leuke was dat er een ander 4 jarig jongetje aan het spelen was, die mee ging zingen. Hij antwoordt soms ook in het engels, oh no, yes of bye bijvoorbeeld) Oh ja, we staan bij een camping met een meertje en bij het meertje hangt een bordje:crocodilles, no swimming.....Angst Lisa: 7. Oh ja het is nu 22 graden en ik heb het koud!!!
Landsborough en Noosa dag 16 (24 oktober 2012)
JJJJJJJJJJJAAAAAAAA!!!!! We hebben Wallibi's in het wild gezien! We zijn vandaag namelijk wat dieper de bergen in gegaan, via de Blackall Range Tourist Route. We kwamen bij het Mary Cairns Cross Park waar je een prachtig uitzicht had op the glass house mountains. En daar kon je een klein stukje het regenwoud inlopen, en daar zaten ze! Ze zijn maar ca 25 cm hoog. Eindelijk! (maar nu kunnen de koala's natuurlijk niet achterblijven dus daar gaan we ook naar opzoek.)Daarna reden we naar het dorpje Maleny, daar waan je je 100 jaar terug, als je tenminste de auto's wegdenkt. En last but not least reden we naar de Gardner Falls, een prachtig natuurgebied waar je bij watervallen kan zwemmen. Mark vond het ontzettend leuk om over de stenen in het water te lopen en met zijn vader dammetjes te bouwen. Daarna zijn we naar Noosa gereden via allemaal binnenwegen. We hebben onze eerste BIG4 camping opgezocht. Ik moet het toegeven: hij is echt erg netjes en schoon. Er staat een bordje bij de douche of je aub wil dweilen nadat je hebt gedoucht en bij de wasbak een bordje of je de wasbak na gebruik wilt schoonmaken, en echt: het wordt gedaan!
Noosa dag 17 (25 oktober 2012)
Vandaag zouden we er een rustdagje op de camping van maken. Na het springen op het springkussen, moest Mark plassen en dat wou hij in de camper doen. Helaas had hij toen ook gelijk de knop van de afvoer in zijn handen en kon de wc dus niet meer dicht. Dus we zaten om 12 uur alweer bij de garage...Als we dan toch al weg zijn van de camping, bedachten we dat het wel leuk was om in het Noosa National park te gaan wandelen en Koala's te gaan spotten. Ik had me daarvan voorgesteld dat je lekker over geasfalteerde wegen zou lopen dus wij op slippers en met de buggy op pad. Eerste hindernis was het strand, nou ja, Mark lekker lopen en de buggy op Niels schouder. Toen moesten we een enorme trap omhoog (kon er ook nog wel bij). Ik zei tegen Niels: "volgens mij word het niks met die buggy". Dus hebben we de buggy halverwege maar achtergelaten (moesten toch weer dezelfde weg terug). Een klein klimpad (maar best druk, veel mensen gezien onderweg) voer ons door de heuvels naar Divels Kitchen (een rotsformatie). Prachtig uitzicht over Sunshine Beach en de zee. En toen........ja.....toen..........EEEEEEEEENNNNNN SLANG!!!!!!!!!! Mark liep voorop (hij liep de hele route toch echt in het midden), daarachter Niels en ik daarachter (dus ik heb hem niet gezien...godzijdank!!!) een grijs/olijfgroene slang van minstens een meter lang wilde het pad oversteken precies op het moment dat wij er ook liepen, Niels trok Mark onmiddelijk naar achteren en gelukkig was die slang ook onwijs bang dus die trok zich razend snel terug. Ohoh, mijn hart zat echt in mijn keel......Niels was een beetje laconiek...En Mark?..... Die was er supertrots op dat hij de slang had gezien (heel de weg: ik heb een slang gezien, een slang, een slang!!!) En die koala's????? Die hebben we niet gezien.....
Tin Can Bay dag 18 (26 oktober 2012)
We zijn vandaag weer niet veel opgeschoten met onze route. We zijn via Gympie,waar we even gekeken hebben bij een historisch stationnetje (met modeltrein) naar Tin Can Bay gereden (ca 120 km noordelijker, dus we hebben nog ca 2000 km voor de boeg). We staan nu op de meest simpele (en ook de goedkoopste) camping tot nu toe. Ik bedank dus feestelijk voor de douches hier, ik wacht wel tot we morgen bij een frissere zijn. Ze hebben geen zwembad, maar 1 km verderop zit een public pool (openbaar zwembad) dus daar hebben we vanmiddag lekker gezwommen. Mark heeft zich nog even vermaakt op de, in elk gehucht aanwezige, playground.
Tin Can Bay en Hervey Bay dag 19 (27 oktober 2012)
Vanochtend om 7.15 uur stonden we klaar bij het strand van Tin Can Bay. Daar kon je namelijk wilde dolfijnen voeren! Dat wilden we natuurlijk niet missen. Mark heeft ze lekkere visjes gevoerd. Je moest wel oppassen voor enorme pelikanen, want die hoopten ook op een lekker visje. Toen ze dat niet kregen heeft een pelikaan een toerist in zijn bil gebeten (haha). Daarna zijn we naar Hervey Bay gereden, waar we morgen per prive 4wd (four wheel drive) over het zandeiland Fraser Island gaan crossen. Nu alleen niels nog overhalen om hier nogmaals naar de whales (walvissen) te gaan kijken....;-)))

• 27 Oktober 2012 - 08:32

Karin Leek:

Hoi vakantiegangers.

Wat een mooi reisverslag en de foto's liegen er niet om dat het daar zo mooi is. Geniet er nog lekker van.

Groetjes Karin

• 27 Oktober 2012 - 12:53

Wendy:

Weer een erg leuk verhaal en nog mooiere foto's!!
    Liefs Wendy

• 27 Oktober 2012 - 14:33

Danielle Bosscher:

Ik vroeg me al af of alles goed ging, duurde zo lang tot het volgende verslag kwam. Gelukkig dat alles OK is! Leuke foto's en leuke verhalen! Geweldig de wilde dolfijnen! Maar goed, zo veel hoogtepunten, klinkt allemaal ontzettend leuk. Dan is het leven hier maar saai, ha ha.
    Veel plezier nog! Xxx Daan (en familie)

• 27 Oktober 2012 - 14:33

Danielle Bosscher:

Veel plezier nog! Xxx Daan (en familie)

• 27 Oktober 2012 - 20:35

Siebe Irene:

Dolfijnen voeren, krokodil aaien, etc. ZULLEN WE RUILEN? (uitspraak van Siebe, maar ik zou het ook niet erg vinden)

• 27 Oktober 2012 - 23:46

Opa En Oma Dijkman:

Hartstikke goed verhaal en leuke foto's. Zo te lezen vindt Mark het ook geweldig. Nog veel plezier. Groeten en knuffel.

• 28 Oktober 2012 - 09:47

Lies En Frank:

Gaaf zeg wat jullie beleven, wij vinden Mark wel een kanjer dat hij al die gevaarlijke dieren durft te aaien. Nog heel veel plezier.

• 28 Oktober 2012 - 09:56

Babette:

He meis,

Wauw, wauw wauw......haha andere woorden heb ik niet:) gaaf hoor. Ik wil ook!!

Fijn dat jullie zo genieten...en eindelijk een slang:)

Xxxxxx

• 28 Oktober 2012 - 13:49

Dennis, Anniek En Jens:

Hoi reizigers,
    Wat ontzettend leuk om jullie avonturen te lezen en foto's te bekijken. Bij het lezen herbeleven we onze eigen reis door Australie ook weer een beetje! Geniet er lekker van en let op de dingo's op fraser island!
    Nog heel veel plezier!

• 28 Oktober 2012 - 15:09

Marijke En Cees Walda:

Hoi Niels Lisa en Mark,
    Vandaag via Henny het reisverslag gelezen en er van genoten.
    Op dit moment regent het en hebben we de openhaard aan .
    Het is dan heerlijk om te zien hoe jullie er van genieten.
    Leuke foto's erbij.
    Veel plezier verder en wij blijven jullie verder volgen.
    Groetjes Marijke en Cees

• 31 Oktober 2012 - 19:37

Vanessa:

Wat een stoere vent is Mark toch!!!
    Super leuk verhaal en geweldig mooie foto's!
    Xxx

• 05 November 2012 - 10:07

Eveline DG:

Hey Lisa,

Klinkt allemaal erg goed!!!! Zo te horen ben je heerlijk aan het genieten.
    Veel plezier nog!

Groetjes Eveline