week 5 deel 1 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu week 5 deel 1 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

week 5 deel 1

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 November 2012 | Australië, Cairns

Cairns dag 26 (4 november 2012)
Vandaag de woestijn van Townsville verruild voor het ca 360 km verderop liggende tropische Cairns. Ik wist dat er iets niet klopte toen we 60 km voor de eindstreep begonnen te zingen: "We zijn er bijna..... (???!!!)". In Nederland is 60 km verderop toch echt van Amsterdam naar Rotterdam rijden (en dat vind ik dan altijd een pokke-end).... Gelukkig was dit de laatste lange vermoeiende camperrit, al hebben we hem relatief snel gereden (er was hier namelijk weinig roadwork. Het roadwork is allemaal te danken aan de overstromingen van 2 jaar geleden, hoorden we van een local). Hoe dichter we bij de tropen kwamen, hoe dreigender de regenwolken (maar toch nog steeds ca 31 graden!) hoe groener het werd, en hoe meer bordjes: "pas op, krokodillen, niet zwemmen". Tot nu toe valt het aantal enge beesten me 100% mee...maar ja...ik heb nog 2 rainforest-excursies voor de boeg dus wie weet....We zitten nu trouwens op de grootste big4 camping waar we zijn geweest. Denk dat ik Mark hier weg zal moeten slaan: welk kind wil nu weg waar ze drie zwembaden hebben, 1 compleet waterpark, 2 trampolines, allerlei balsporten, skelterverhuur, minigolf (en noem maar op...)???
Cairns dag 27 (5 november 2012)
Vandaag zijn wij met vakantie..... (lees hele dag zwemmen en spelen op de camping)
Kuranda dag 28 (6 november 2012)
Ken je dat....even niet goed opgelet in de reisgids.....en ja hoor...2 dingen die we willen zien liggen ca 150 km terug!!! Onze weekplanning hebben we dus maar weer omgegooid, want het zou natuurlijk balen zijn, als we in Nederland denken: hadden we maar.....Maar goed, vandaag hadden we een excursie naar Kuranda gepland, dat is een dorpje dat heel hoog in de bergen, midden in het regenwoud ligt. Toen we wakker werden had het al flink geregend en regende het nog steeds, dus het begon al goed. Natuurlijk stapten er ook nog 50 bejaarden in onze bus, dus toen dachten we helemaal: waar zijn we aan begonnen???....Maar het klaarde op en van de bejaarden hebben we geen last gehad ;-) De heenreis maakten we met een antieke trein, die dwars door de bergen en langs watervallen voer. Het schijnt een van de mooiste treinreizen te zijn...(klopt wel, denk ik!) Daarna maakten we een riviercruise met een bootje en zagen we (JAWEL) een krokodil (en vissen, allerlei vogels en schildpadden)! Via een pad dwars door de jungle maakten we een wandeling van 5 km (Mark in de buggy) naar het dorpje Kuranda. We hoopten natuurlijk nog meer dieren te zien, maar niks gezien hoor (terwijl het bekend is dat daar 7 meter lange pythons voorkomen...). Nog even over het dorpje gedwaald en wat toeristenhebbedingetjes gekocht. De terugweg was net zo schitterend als de heenweg: per gondel (skyrail) meters boven het regenwoud. Een adembenemend uitzicht!!!

Morgen gaan we dus even een eindje terugrijden....Het gaat nu allemaal wel erg snel. We hopen dat jullie weer met plezier gelezen hebben. dikke zoen van ons

• 06 November 2012 - 13:55

Ilone:

goh leuk de reisverslagen en de foto's! jullie maken echt een reis om nooit te vergeten! geniet er nog ff lekker van!

• 06 November 2012 - 14:06

Irma:

Hoi,

Wat leuk om weer jullie verslag te lezen en wat een leuke foto's.

Groetjes van Irma

• 06 November 2012 - 16:16

Oma En Opa Dijkman.:

Weer een leuk verslag. Lisa, je moet schrijfster worden!
    Bij jullie thuis alles oké. Plantjes water gegeven. Geen bijzondere post.
    Met de sleutels die ik heb, kan ik jullie auto niet open krijgen, heb ik wel de goede sleutels?
    Groeten en knuffel.