week 5 deel 2 - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu week 5 deel 2 - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

week 5 deel 2

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 November 2012 | Australië, Port Douglas

Cairns en Atherton dag 29 (7 november 2012)
Op ons dooie akkertje reden we terug richting Innisfail, om de Mamu Canopy Walkway te gaan doen. Dit is een 350 meter lange wandeling door de toppen van de bomen van het regenwoud (over een ca 15 meter hoge steiger). De wandeling eindigt met een uitkijktoren op een hoogte van ca 40 meter. Een wandeling van ca 2,5 km door het regenwoud. Deze slimme Nederlanders hadden geen water meegenomen het park in want wij dachten dat dat niet nodig was vanwege het regenachtige weer (Niels en ik hadden ook geen petjes op, Mark wel). Natuurlijk waren we nog geen 50 meter het park in of het zonnetje brak door (en niet z'n klein beetje ook, maar behalve iets wat dorstig kwamen we levend het park uit). Er was kans om de cassowaries (een struisvogelachtige vogel) en boomkangaroo's te zien lopen. Het is misschien overbodig te zeggen, maar wij zagen ze dus niet (misschien door een immer stilstande mond van Mark, die elke mogelijke “waaromvraag” al gesteld heeft). Daarna reden we flink wat kilometertjes door naar het waterfall circuit, waar we twee (Ellinjaa Falls en Zillie Falls) van de drie prachtige watervallen hebben bewonderd (beide na een wandeling door het regenwoud). De derde waterval konden we niet bereiken, omdat de weg was afgesloten. Daarna reden we 50 km verder naar de MIllsream Falls, welke de breedste watervallen van Australie zijn en de bijnaam mini-Niagara hebben. Daar zouden veel vogelbekdieren leven, helaas moest je door een hoog gras lopen om bij de waterkant te komen, vanwege de zeker aanwezige slangen hebben we dit niet gedaan. Ik moet eerlijk bekennen dat de watervallen het best in de regentijd te bekijken zijn. Als het bardroog is, zoals nu, dan is het toch allemaal iets minder spektaculair (maar dat zetten ze er niet bij in de reisgids) Nog 50 km later stonden we eindelijk op de camping in Atherton en na een mc Donalds happie vielen we alle drie uitgeput in slaap.
Atherton en Wonga Beach dag 30 (8 november 2012)
Na een ontbijt met bacon en gebakken eieren van de bbq (ja, in Australie is dit heel normaal) gingen we op weg naar Wonga Beach. Onderweg passeerden we enorme termietenheuvels (zo hoog en zo veel hadden we nog niet gezien, zelfs niet in het red centre). In Wonga Beach verbleven we een dagje op een camping aan zee. Toch wel teleurstellend dat je de zee niet in kan, door de aanwezige kwallen maar ook de aanwezige krokodillen. Het strand is namelijk zeer mooi. Gelukkig wisten we dat al dus we hebben een camping uitgekozen waar ze een lekker zwembad met glijbaan bij hebben, en waar we dus goed gebruik van hebben gemaakt. Oh ja, waarschijnlijk is mijn fototoestel kapot ( de lens is beschadigd in iedergeval, maar je ziet het alleen als je uitzoomt), maar zoals wel vaker in Australie heeft Wonga Beach niet eens een supermarkt, dus een fotowinkel hoef ik al helemaal niet te proberen. De campingeigenaar vertelde onze vriendelijk dat de dichtstbijzijnde supermarkt 20 km verderop zit! No problem, voor alle Australiers maar wij hadden echt geen zin meer in nog een rit dus ons avondmaal bestond uit een ontiegelijk dure pot tomatensaus en bbq worst uit de campingwinkel en restjes pasta.
Daintree en Cape Tribulation dag 31 (9 november 2012)
Daintree is de plek waar je krokodillen in de rivier kan spotten. We vonden er 4 (2 grote en 2 kleintjes), en dat is nog veel, want in de zomer blijven veel krokodillen in het water en gaan er niet uit (dus helaas slechte foto’s) Ook zagen we een boomslang (zie foto), krabbetjes en verscheidene vogels. Daarna staken we met camper en al met de ferry de rivier over en reden we door het regenwoud naar Cape Tribulation, were the rainforest meets the reef. Onderweg kon je zwemmen bij een stukje rivier (heel raar, dat dat kan, 3 km verderop mag je een andere rivier niet in want daar zitten krokodillen) Dit stukje rivier noemen ze dan een swimhole. Vaak kan je bij een gorge (meer een soort meertje) ook zwemmen. Bij deze swimhole zouden schildpadden zitten (natuurlijk weer niet gezien). Verder aten we midden in het regenwoud een zalig ijsje bij een heuse ijsfabriek, die zijn ijs maakt van de vruchten uit de omgeving. Na Cape Tribulation (prachtig strand, maar niet duidelijk of je nu wel of niet de zee in kan, dus doe het maar niet) zijn we teruggereden naar Port Douglas. Morgen rijden we naar Cairns, waar we weer lekker op de grote big4 camping met waterpark gaan staan voor onze laatste dagen in de camper. Niels gaat zondag nog duiken en daarna vieren we nog 1 week vakantie in Palm Cove (in een appartement). Ik schrijf het laatste verslag dus eind volgende week.
Veel liefs van ons xxx

dank jullie wel!

• 13 November 2012 - 15:36

Irma:

Hoi,

Wat een heerlijke vakantie hebben jullie en wat een mooie foto"s.

Groetjes van Irma

• 15 November 2012 - 18:27

Lies En Frank:

Hallo familie, wat geweldig wat jullie beleven. Helaas missen we jullie culinaire ervaringen (behalve de Mac) al crocmeat gegeten? En geroosterde sprinkhaan? Hihi. Goede reis naar huis. Groeten van Lies & Frank