Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Familie

25 Juli 2019 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Gistermorgen hebben we op aanraden van een vriendin nog een bootexcursie gedaan over het Lake powell meer. Je vaart dan tussen de hoge canyon muren. Dit is zo mooi!

Daarna stapten we in de auto om naar Williams te rijden. Het begon keihard te regenen en onweren. Heel vreemd als je je in de woestijn bevind. Nog gekker was dat Williams een heel groene omgeving is en dat de temperatuur opeens van 36 graden naar 25 graden is gedaald. Ook heel gek is dat je steeds door verschillende tijdzones rijd, dan is het weer een uur vroeger dan weer een uur later. Mijn biologische klok is in ieder geval helemaal van de leg. Om 21 uur stort ik in en ben vervolgens om 4 u s’nachts weer wakker. We logeren in het Ramada Williams hotel. Hier is een binnenzwembad dus hopla daar lagen we weer in het water. Via tripadvisor vond ik een leuke diner (Goldies route 66 diner) waar we heerlijk hebben gegeten (hamburgers mega groot, portie gefrituurde kip is gewoon een have kip, veel en vee te veel dus) en compleet met een doggy bag stonden weer buiten. Daarna wandelden we door Williams heen. Het doet denken alsof de tijd heeft stilgestaan. Alles is in jaren 50 stijl. Er liep een cowboy over de straat die vertelde dat ze om 1930 uur een gunfight gingen doen aan het eind van de route 66 in het dorp. Dit was een heel grappig toneelstukje op straat, met het verhaal wat in de krant stond en ook het verhaal wat er echt is gebeurd.

de volgende dag reden we naar de Grand Canyon Airport. We hadden om 10.15 uur een helikopter vlucht gereserveerd (dit moet je bevestigen en dat hadden we ook gedaan) alleen bleek onze reservering op de 29e te staan i.p.v. op de 26e... gelukkig kon deze mijnheer ons er toch nog tussen proppen en uiteindelijk vlogen we om 10.45 letterlijk de lucht in. Ik zat voorin de heli, naast de piloot. We hadden een perfecte dag uitgekozen, het was erg zonnig. Het is zo waanzinnig om de grand canyon te zien vanuit de lucht. Ook de kinderen vonden het geweldig.

Daarna snel een lunch bij de jawel weer de macdonald, en naar het park. We namen de desert view drive met 7 uitkijkpunten, waarvan we er 4 hebben bezocht. Er was gewaarschuwd dat het erg druk kon zijn maar (behalve Yosemite) viel het reuze mee met de drukte in alle parken (misschien ook omdat wij overal vroeg waren en in de grand canyon waren we pas om 12.30 uur.

toen we om 15 uur het park verlieten begin het keihard te regenen.