Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Juli 2019 | Verenigde Staten, Las Vegas

Het gebied rond de Grand Canyon is uitermate geschikt om sterren te kijken. Dus om 2030 uur scheurden we in onze Ferrari richting de Grand Canyon en parkeerden we op een verlaten landweggetje. Algauw kwamen honderden sterren te voorschijn, je zag de Melkweg, de grote beer en heel duidelijk statelieten rondvliegen. iPhone weigerde om het allemaal vast te leggen dus ik heb helaas geen foto’s. Eva vond het allemaal een beetje spannend dus die durfde de auto niet uit en bleef vanuit de auto roepen dat ze zoveel sterren zag.

terug in het hotel lagen we net in bed toen het brandalarm afging. Hele hotel in rep en roer. Halve hotel stond buiten op de stoep, politie erbij. Niels ginge rustig vragen wat er aan de hand was bij de receptie en ik pakte ondertussen maar snel even de koffers in voor het geval dat.... Er bleek uiteindelijk niks aan de hand. Waarschijnlijk had iemand op de wc zitten roken.

De volgenden morgen reden we richting las Vegas. Maar eerste een stop bij de hooverdam. Er stond een groot bord dat onze auto zou worden gecontroleeerd. Maar Securitycheck bestond uit de vraag; heeft u vuurwapens aan boord? Eh nee. Okee rijdt u maar door. Later zag ik dat het mes dat ik gebruik om brood appels etc mee te snijden naast me lag, maar dat maakte blijkbaar niet uit.

Het is bloedje heet bij de hooverdam. Zo’n 40 graden. Dat was wel even wennen na 25 graden in Williams.

Daarna hebben we heerlijk sushi gegeten bij the sushi. Let op; 2 pcs is geen twee stukjes maar twee rollen. Houdt daar even rekening mee als je besteld.

Toen waren we eindelijk bij het hotel Excallibur. Inchecken bleek niet zo eenvoudig als bij andere hotels. Er stond een hele rij auto’s voor de deur. Dat moest je nog kiezen of je vallet parking of zelf parking wilde. Dan maar zelf parking. Dan sta je tenminste in de garage. Na even zoeken (lees; eerst een enorm eind lopen door het casino) vonden we de lobby. Er stond een rij bij de incheckbalie maar we werden binnen 10 min geholpen. Natuurlijk zijn we erin getrapt en hebben we ons een duurdere kamer laten aansmeren (15 dollar per nacht extra). We zitten op de 26e verdieping in de royal tower.

Meteen maar even zwemmen! Net als bij alle andere hotels is er handdoekenservice bij het zwembad. We vonden een plekje en de kids renden al naar de glijbaan. Er zijn vier zwembaden, waarvan 1 voor adults. Je hebt verschillende soorten ligplaatsen; gratis ( kaal ligbed, vol in de zon zonder parasol) , betaald (250 dollar per dag; ligbed met kussen en parasol) en overbetaald (550 dollar; tent met ligbedden stoelen, bank en bediening, ventilator, tv, luchtbed, koelkast)

Overal zijn badmeesters.

Er viel een jongetje van de trap bij de glijbaan. Binnen drie minuten stonden er 15 man om hem heen; ambulance, security, badmeesters en ouders) Er werden foto’s gemaakt van de plaats delict en de ouders moesten mega veel papieren invullen. Blijkbaar iets over dat ze het hotel niet aanklagen.

Toen we ons aangekleed hadden gingen we de gekte in. Het koste ons ruim een half uur om ons hotel uit te komen. Je hoeft niet eens het hotel uit om naar het andere hotel te lopen, er is een geairconditioneerde gang die van hotel naar hotel loopt. Alles is waanzinnig groot. Wist je dat je mag roken in dehotels in las Vegas? Als mensen niet mogen roken kost dat geld want dan gokken ze niet. Gelukkig heb je door de omvang va het hotel hier weinig last van. We besloten om toch maar de strip op te gaan. We hebben oa het kindercarino in het hotel NewYorkNewYork, de m en m winkel en coca cola winkel bezocht. Bij de coca cola winkel kan je 16 soorten cola van over de hele wereld proeven. Dat hebben we natuurlijk gedaan.

om 22.00 waren we weer op de kamer (veel te laat voor de kids maar ja) toen kwamen er vrienden buurten die toevallig ook in dit hotel zijn. Veel te laat lagen we allemaal in bed.

De volgende ochtend gingen we lekker zwemmen. Eva stootte haar teen en zette het op het brullen. Daarop kwamen van alle kanten lifeguards aanrennen en ze is nog net niet naar het ziekenhuis vervoerd met de ambulance. Eva zat zelf ook verbaasd te kijken naar al die mensen om haar heen.

Daarna zijn we met vrienden op pad geweest naar Downtown Las Vegas; fremontstreet. Daar hebben we de Slotzilla gedaan. je hangt dan aan een touw en zoeft boven t winkelcentrum van de ene naar de andere kant. Heel eerlijk Erg leuk en spannend maar; ik vond het doodeng en het deed verrekt zeer aan mijn benen (blauwe plekken). Maar goed die kan ook weer van mijn bucketlist af ;-) Daarna hebben we geluncht en hebben we nog de toerist uitgehangen bij het veel bejubelde Vegas bord. Het komt erop neer dat er je ca 15 min bij 43 graden in de brandende zon (en het was al 16.30 uur) in de rij staat om op de foto te kunnen met het bord, er liep een Elvis (toch still alive, ik wist t....) langs die, onder luid applaus nog even een stelletje trouwde onder het bord.

Vervolgens ploften we weer in het zwembad.

Savonds gingen Mark en ik in de roller Coaster van het NewYorkNewYork hotel. Bij deze achtbaan valt De python van de Efteling echt in het niet. Ik heb het uitgegild, maar het was wel supertof. Eva en Niels vermaakten zich ondertussen bij het kindercasino van NewYorkNewYork.

Daarna doken de kids en ik in bed en Niels ging een gokje wagen met onze vrienden. Nu zijn we miljonair (in mijn dromen...)

Vandaag zijn we gaan zwemmen bij het golden Nugget hotel. Zij hebben de beroemde sharktank waar een glijbaan doorheen loopt. Die moesten we natuurlijk doen. Wat was dat gaaf (zie filmpje) We hebben tussen de middag daar ook een heerlijk broodje gegeten, uiteraard geserveerd in een piepschuim meeneem doos.

In de avond bezochten eerst circuscircus waar een geheel pretpark binnen is, compleet met twee achtbanen. Daarna bezochten we het Venetiaan hotel (Je waant je in Venetië! Een mega compleet winkelcentrum met gracht en gondelvaart binnen) de show van the Mirage (vulkaanshow) en van het Bellagio hotel (fonteinshow).

nu liggen we lekker in bed en morgen hebben we een lange reisafstand naar LA voor de boeg. Trusten!