Zion & Bryce Canyon - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu Zion & Bryce Canyon - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

Zion & Bryce Canyon

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 Juli 2019 | Verenigde Staten, Zion

Vanmorgen om 7.15 waren we present in Zion National Park. We hadden al een van de laatste parkeerplaatsen en moesten 4 bussen wachten (ca 40 min.) voor we eindelijk mee konden. We stapten uit voor de populaire Riverside walk (halte 9) Dit is een leuke wandeling langs de rivierbedding waarbij je continu eekhoorntjes tegenkom, daarna kan je verder door de rivier de canyon in. Let op; neem waterschoenen mee en een stok om je vast te houden. Je kunt beide huren bij het bezoekerscentrum. Wij pakten onderweg een stok en hadden zelf waterschoenen bij ons. Maar de waterschoenen en waterdichte sokken die verhuurd worden voldoen veel beter omdat je echt over keien heen moet lopen en het water is ijs en ijskoud. Met mijn evenwicht ging het allemaal maar net, ben twee keer bijna gevallen. Er staat nl een sterke stroming. Vergeet ook niet een handdoek en extrakleren mee te nemen of nog beter; ga in je badpak erdoorheen. Binnen no time lig je of sta je er tot je middel in. Daarna deden we de Lower Emerald Pool trail. Deze eindigt bij een waterval. Het was inmiddels 37 graden en daardoor was deze trail best zwaar. Hij was ook minder de moeite waard. Vervolgens reden we richting onze volgende stop; Bryce Canyon. Dit was een prachtige weg. Het landschap veranderd met de minuut. Soms waan je je echt in het oude wilde westen en met een beetje fantasie zie je zo de cowboys en indianen staan. Toen we aankwamen in ons hotel; Best Western Plus Ruby's Inn, was fitness wel een cultuur shock. Van een super hotel naar een echt Amerikaanse heksenketel; druk schreeuwerig, overal attracties en souveniershops... Disneyland is er niks bij. De kinderen interesseren zich er alleen in of er een zwembad was en ja die was er (wel binnen) dus hop weg waren ze. Het is hier trouwens een uur later en flink koeler; 28 graden. Na het zwemmen hebben we eerlijk is eerlijk superlekker gegetenbij het restaurant van het hotel. En ja, we hebben alle winkeltjes en souverniershops bekeken... gekte is besmettelijk blijkbaar....

Vanochtend om 6.30 stonden we paraat bij het buffet voor het ontbijt. Tot heugenis van Mark die echt lekker wakker was. Gelukkig mocht hij voor 1 keertje met iPad ontbijten van ons. Om 7.45 reden we het park in. Het was vrij rustig. We hadden de tip gekregen om achterin het park te beginnen. Dat was even 28 mile (ja reken maar even om naar km) doorrijden. Onderweg zagen we herten en eekhoorns/chipmunks. Bij rainbow point hebben we een stuk van een trail gelopen. Dit is erg de moeite waard, zeer mooie uitkijkpunten. Verder is dit echt een park voor Amerikanen; je kan de meeste rijd in de auto blijven zitten en de meeste bezienswaardigheden zijn te bekijken door je raam open te draaien of max 100 m te lopen. Dit vond mijn zoon overigens ideaal dus t zou me niks verbazen als hij later emigreert ;-)

Als laatste liepen we de Navajo Loop trail. Dit is echt een adembenemende loop door het amfitheater van de canyon heen. Je daalt helemaal af langs de Hoodies.(zie foto’s) dit is een trail van 2,2 km maar wel met een stijle klim omhoog en een flinke daling omlaag. Als ik nou geen 5 kg ben afgevallen weet ik het ook niet meer.

Onderweg zijn we nog bij een Duits bakkertje gestopt om te lunchen en daarna reden we door naar het Countryard Mairrott Lake Powell hotel in page. Hier is het weer een uur vroeger dus we zijn best in de war van al die tijdverschillen. Het is hier erg warm ca 37 graden

• 24 Juli 2019 - 02:50

Wilma Helmans:

Wat een mooie tour zeg! met daarbij weer prachtige foto's! Stoer ook van Eva en Mark om zo door dat koude water te lopen. Ik kan me voorstellen dat je je in -het Wilde Westen- waant, echt gaaf. Enjoy!