Barstow & Zion - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu Barstow & Zion - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

Barstow & Zion

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Juli 2019 | Verenigde Staten, Barstow

we vertrokken vroeg uit Visalia, hoewel we nog stopten bij een heel leuk restaurantje annex winkeltje waar je fruit uit eigen boomgaard, Home Made taarten, pies, jams, popcorn en andere lekkernijen kon proeven en kopen waren we al rond 13 uur al in Barstow. We bleken in een hotel te zitten dat direct aan de oude route 66 ligt. Voor het hotel langs rijden treinen, daarom liggen er op de kamers oordoppen. Bij aankomst in Het best western desert villa inn hoorden we van de receptioniste dat je erg goed kon shoppen bij de outlet. Zo gezegd zo gedaan.

Daarna doken we heerlijk het zwembad in. Er kwam ook een Mexicaanse familie “zwemmen” geen van de familieleden kon zwemmen, de kinderen droegen reddingsvesten en gingen niet verder dan hun middel in het water. Ook hielden ze hun gewone kleding aan in het water. het was best confronterend dit te zien. Onze kinderen zwommen met gemak het hele zwembad door....

s’ avonds hebben we een heerlijk hapje gegeten bij panda express. Dit is een soort Chinese fastfood waarbij je kan kiezen uit verschillende soorten wokgerechten. Deze keten zat gevestigd in een oud station waar ook andere fastfood ketens als mc Donald, Subway en een taco fastfood zat. Ook hier werden we geconfronteerd met de heersende armoede in de USA, veel zwervers en drugsgebruikers.

Daarna hebben we inkopen gedaan bij een enorme walmart. Hij was zo groot dat we niet eens het eind van de winkel konden zien...

De volgende dag zijn we eerst naar Calico Ghost Town gegaan. Een oud mijndorpje waar ze nog steeds een fortuin verdienen, dit keer wel aan toeristen uitmelken i.p.v. zilver, goud en kolen. De attracties zijn wel erg leuk. Zo hebben we gold panning gedaan waarbij we zochten naar pyriet en vonden, mystery shack (dit is een huis waarin wordt gespeeld met de zwaartekracht echt heel grappig) maggy’s mine waarin je door de mijn heen loopt en een ritje gemaakt in een mijnkarretje.

Daarna begonnen we aan een helse rit van 570 km waarbij we zonder airco door een loeihete woestijn moesten rijden ivm kans op oververhitting van de motor, de navigatie ermee nokte en we ook nog in de file terecht kwamen door wegwerkzaamheden. Ik zal nooit meer klagen over file in nederland. Met 40 graden in de woestijn in de file staan is echt 1000x erger....

Uiteindelijk waren we om 18.30 bij het hotel Majestic View Lodge nabij Zion. Dit is een prachtig hotel, maar let wel; zodra je uitstapt staat er een bordje dat je je op ratelslangterrein bevindt. je snapt natuurlijk wel dat ik 7 kleuren scheet maar gelukkig heb ik er nog geen een gezien.

• 22 Juli 2019 - 05:44

Alejandra Wielinga:

Klinkt erg leuk zo’n mijn en attracties!
    Haha dat hotel, gelukkig leggen ze oordoppen!!

Wat heftig zo’n rit door de woestijn. Met al dat rijden denk je, gelukkig hebben we airco! Ongelooflijk dat je die dus uit voorzorg uit moet zetten. Hoe doen die Amerikanen dat dan?
    En hoe hebben jullie dat aangepakt? De blowers aan en veel water drinken?!

Moet zo lachen ratelslang gebied. Ik zou ook 7 kleuren schijten haha!

Have fun on your amazing journey!