Sequoia National Park & Kings Canyon - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu Sequoia National Park & Kings Canyon - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

Sequoia National Park & Kings Canyon

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2019 | Verenigde Staten, Sequoia

Vandaag stond Sequoia National Park op het programma. Het was nog ca 50 min rijden. Het landschap veranderde weer enorm. Het park zelf is heel anders als Yosemite. Het gekke is dat je het eerste uur in het park geen enkele sequoia ziet. Er is ook maar 1 weg door dit park. We stopten eerst bij de generaal Sherman trail. Daar zagen we de grootste en breedste levende sequoia. En we mochten er 1 omhelzen, dat voelde raar; hij was zacht. Het was nog niet druk in het park. In het park worden gecontroleerde brandjes gesticht door de rangers. Sequoia’s hebben dit nodig om zaden af te geven zodat er weer nieuwe bomen kunnen groeien. De generaal Giant ligt ongeveer 50 mile van de generaal Sherman vandaan. Gigantische afstanden dus.

Vooral als er wegwerkzaamheden in het park zijn en je dus in de file terecht komt waar je ook nog ca 30 min in de brandende zon moet wachten voor je door kan rijden. Achteraf was de generaal Sherman tree veel indrukwekkender dan de generaal Grant tree. Dus onze tip is; doe de trails in de buurt van de generaal Sherman tree en rijdt niet helemaal naar de generaal Grant. Het enige wat wel leuk is bij de generaal Grant is de omgevallen sequoia waar je doorheen kan lopen.

We zijn vanwege de werkzaamheden die in het park zijn het park uitgereden en niet teruggereden via dezelfde weg. Helaas doet de gehuurde wifipoint het helemaal niet in de parken (wat de dame bij de autoverhuur wel bejubelde) dus we moesten met een ouderwetse kaart terugrijden. Gelukkig hadden we deze kaart gekregen bij de ingang en stond daar nog net de weg op die we moesten hebben. Wat boft mijn man dat zijn vrouw goed kaart kan lezen ;-) Hij was alweer keihard voorbij de weg geraasd die we moesten hebben om niet honderden kilometers om te rijden.

Daarna naar de wallmart om boodschappen te doen. We kwamen echter in een geval met alleen naar diepvriesmaaltijden, speelgoed, kleren, sieraden enz enz maar verse producten? Ho maar. Ons avondmaal bestond dus uit jawel echt Amerikaans; diepvriesmaaltijden uit de magnetron.

Na het eten lekker zwemmen en bleek Eva haar allereerste tand dus zo los te zitten dat ze hem eruit kon trekken. Wat was ze daar supertrots op!

• 20 Juli 2019 - 11:48

Ineke Martijn:

Wat een mooie avonturen beleven jullie! Wat ziet de natuur er prachtig uit, geweldig, En dan die stoere Eva die zelf haar tand er uit trok! Genieten jullie maar lekker verder en ik mag met jullie verslag een beetje meegenieten!

• 20 Juli 2019 - 12:56

Eve:

Tof hoor. Hele mooie foto's.