Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Juli 2019 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na een dagje in de auto kwamen we aan in Los Angeles. Vanaf het plaatsnaambord LA tot ons hotel was nog 1,5 uur rijden (en dat zonder file). Dit geeft wel aan hoe groot LA is. We zitten ten zuiden van LAX (het vliegveld) in de wijk Redondo. Het hotel is een relaxed klein hotelletje (een verademing na de hysterie in Vegas) met een zwembadje en vlakbij (voor Amerikaans begrippen; lees 10 min met de auto) het strand. We besloten dan ook op de pier vis te gaan eten. Het eten viel ietwat tegen (vet, we kunnen geen vette troep meer zien).

De volgende dag gingen we naar Venice beach. Wat een ontzettend breed en mooi strand is dat! We huurden fietsen en fietsen naar de Santa Monica pier. Op deze pier ligt een compleet pretpark / kermis voor kinderen tot ca 12 jaar. We kochten armbanden zodat de kids overal in mochten.

Daarna leverden we de fietsen in en togen het strand op. De temperatuur is heerlijk; 22 graden. Er hangt een soort smog dus het lijkt alsof de zon niet sterk schijnt. Maar dat doet hij wel en wij hadden ons niet goed ingesmeerd. Gelukkig waren de kids niet verbrand. Maar Niels en ik hebben ons lesje geleerd...auauau... Mark en Eva hebben zich uren kunnen vermaken in de hoge golven en met het zand. We spotten heel dicht bij de kust wilde dolfijnen (helaas geen foto kunnen maken).

de volgende dag moesten we er vroeg (7 uur) uit. Dat viel niet helemaal goed bij sommige van ons....we zaten om 8.30 in de auto naar de Universal studio’s. Alleen al parkeren daar is al bizar; 25 dollar voor regulair tot 60 dollar om vlakbij het park te staan. Enorme parkeergarages, waar je heel structureel naar je parkeerplaats wordt begeleid.

Het park was erg druk maar wat een ongelofelijk leuke attracties! Als eerste stonden we in de rij voor de rollercoaster van Harry Potter, daarna splitsen we ons op en gingen de mannen in de tweede Harry Potter attractie (vliegend beland je in een Harry Potter film) en de vrouwen naar Kung fu panda (tekenfilm met 5d effecten) . We konden elkaar daarna niet meer vinden (we zijn elkaar een uur kwijt geweest) dus dit was geen succes. Uiteindelijk met een erg duur telefoontje elkaar weer gevonden. Vervolgens gingen we naar de simpson ride. Een waanzinnig leuke attractie waarbij je met special effects in een tekenfilm beland en een soort achtbaan rijd. Hoewel je gewoon in een karretje zit dat wel beweegt maar niet rijdt. En daarna Jurasic Park, transformers, studio toer, minions en als laatste mark en ik naar Harry Potter en Niels en Eva nog een keer in de simpsons. Toen was het 21.30 uur en welletjes. De wachttijden zijn tussen een uur en anderhalf uur. Wat een park! Zo ontzettend leuk! De meeste rides zijn geen achtbanen maar films met special effecten, zo ook de studio toer (met special effect beland je in de film King Kong, Fast and the furious, Jaws) Jurasic Park is een wildwaterbaan met het idee dat er een t rex is ontsnapt en natuurlijk krijgt hij de boot waar je in zit bijna te pakken. We hebben genoten!

De volgende dag was alweer onze laatste dag. We hadden rustig aan willen doen maar we hadden nog wat to do’s af te werken. Zo wilde we nog de Hollywoodsign zien en de walk of Fame. Maar heel eerlijk; we waren het sightseeen een beetje zat dus de walk of Fame zijn we alleen maar doorheen gereden en de rodeodrive hebben we helemaal overgeslagen. We zijn lekker naar ons favoriete strand venice gegaan en hebben ons daar tot begin van de avond vermaakt op het strand en de boulevard. Wij snappen niet goed waarom iedereen LA geen leuke stad vind. Wij vonden het super! Er zijn genoeg leuke plekjes te vinden!

Vandaag vertrekken we. Het was een heerlijke reis! Hoogtepunten; was eigenlijk de gehele vakantie, maar favorieten bij Eva en Mark, fietsen in San Francisco, de Santa Monica pier, venice beach en universal studio’s.

Dieptepunten; grote hoeveelheden zwervers in venice, las Vegas, barstow en San Francisco. Dit is zo moeilijk om te zien. Verder hebben we tot las Vegas heerlijk gegeten in Amerika, alleen in las Vegas en LA was het eten erg vet en vooral fastfood. Het zal nog een hele klus worden om Eva (mark houdt wel van gezond eten) te laten afkicken van haar menu; hamburgers, hotdogs en pizza.

Hopelijk hebben jullie genoten van de verslagen. Reacties zijn altijd welkom.

groetjes en tot in Nederland!