Dag 2: Cando - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu Dag 2: Cando - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

Dag 2: Cando

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Oktober 2013 | Verenigde Staten, New York

Cando dag 2
Vanochtend zijn we gestart met een echt Amerikaans ontbijt: gebakken eieren, bacon, gebakken aardappelen en moddervette toast in een typisch restaurantje. Dat was 1x maar nooit weer. Daarna zijn we met de metro naar Staten Island Terminal gegaan. De metro rijdt hier erg hard en maakt onwijs veel lawaai. Grappig zijn de ventilatieroosters boven de grond waar je allemaal rook van de metro uit ziet komen. We namen de ferry naar Staten Island, deze vaart langs het vrijheidsbeeld en je hebt een prachtig uitzicht op de skyline van New York. Aan boord genoten we heerlijk van het zonnetje. Vervolgens hebben we wat rondgekeken in Battery park. Daar liepen allemaal eekhoorntjes rond. Dat was zo schattig om te zien. Via de haven liepen we richting South Street Seaport. Dit was dicht vanwege een overheidsstaking (Shutdown). Dan maar teruggelopen via Wallstreet naar 9/11 monument. Na een half uurtje in de rij en een strikte securty mochten we naar binnen. Dit was erg indrukwekkend.Twee enorme vijvers met watervallen op de plek waar eens de twee towers stonden. 100-en namen waren er te lezen. Daarna even wat vrolijkers: lekker nacho’s gegeten in een barretje. Toen we verder liepen kwamen we langs het brandweerkazerne dat bijna zijn hele korps bij 9/11 was verloren. Zij hadden een heel mooi gedenkteken op hun muur gezet. Ook was er nog een 9/11 musuem waar we naar binnen gingen. Echt een plaats om stil van te worden…100-en foto’s van omgekomen mensen, de missing-briefjes van de vermiste familieleden, gehavende uniformen van de brandweerlieden…..
Later kreeg ik het briljante plan om de Brooklyn Bridge over te wandelen en in Brooklyn een ijsje te gaan eten bij de Brooklyn Ice Factory. Dit hadden we even onderschat, we hadden al een pokken-end gelopen en dit was toch net even te veel…maar ja wie A zegt…. Halverwege de teruggang was ik kapot en ging ik even zitten tegen de pijler. Opeens legt een idioot een enorme python vlakbij ons op de grond…ik schrok me kapot en staakte een gil. Niels schrok zich daarop ook kapot… weg was ik (geen idee waar die energie vandaan kwam)….Niels keihard lachend erachteraan.
Na wat uitpuffen in het park onderaan de brug waar een stel jongens ons vermaakte met streetdance gingen we naar Chinatown. Chinatown lijkt erg op de Zeedijk in Amsterdam dus dit hadden we gauw gezien. Op naar SoHo, waar Niels zijn felbegeerde G-shock horloge scoorde bij de Casiowinkel. Toen langzaam naar de metro gesjokt en die bracht ons weer lekker bij het hotel.
Na wat rusten wist ik wel een restaurant (dat we natuurlijk niet konden vinden). Voor we het wisten stonden we weer op de time-square dus we zijn lekker het hardrock-cafe binnen gegaan. Na een half uurtje wachten (heel normaal in New York) konden we heerlijk tafelen. Daarna hebben we nog flink geshopt.

• 03 Oktober 2013 - 16:22

Deborah:

Ha Lisa,
    Je zou toch denken, na jullie Australië avontuur dat jij van een slag niet meer opkijkt! ;-)) Klinkt alsof jullie enorm genieten!

Liefs,
    Deborah (en moet van Jonathan de groeten aan Mark doen ;-) die snapt niet helemaal dat Mark niet mee is)

• 05 Oktober 2013 - 10:26

Familie Dijkman:

haha ja maar opeens een slang naast me vind ik nog steeds niks hoor....brrrrr....
    ps de groetjes terug van mark!