dag 3: Uptown & Midtown - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu dag 3: Uptown & Midtown - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

dag 3: Uptown & Midtown

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Oktober 2013 | Verenigde Staten, New York

Dag 3: Midtown & Uptown
We beginnen al echt aan New York te wennen. Zo zijn we vandaag een deli ingelopen en hebben we 2 BLT’s (ZALIG!!!) en koffie/thee besteld om mee te nemen. Zo ontbijt en luncht elke New Yorker. We namen de metro naar Central Park en daar hebben we lekker ontbeten. We hebben voor 15 dollar pp voor 2 uur fietsen gehuurd en zijn heerlijk door het park gaan fietsen. Wat een prachtig park is dat! Nu hadden we ook nog prachtig weer (zonnig, 28 graden) dus dat maakte het allemaal nog mooier. Je zou denken dat het een vlak park is maar het kent erg veel heuvels. In het park zijn we bij een schattig theehuisje gestopt waar we wat gegeten en gedronken hebben. Toen we de fietsen ingeleverd hadden zijn we naar de Central Park Zoo gegaan. Deze dierentuin is bekend van de films: Madagaskar (ze hadden wel pinguïns maar geen leeuw, nijlpaard of giraffe). Daarna zijn we naar de fifth avenue gelopen, de duurste winkelstraat ter wereld. Daar zijn we o.a. de apple store (glass house) en de FAQ Schwartz (enorme snoep- en speelgoedwinkel) ingegaan, waar we natuurlijk leuke kadootjes voor Mark hebben gescoord. Vervolgens zijn we weer een deli ingedoken om een broodje te eten. Toen hebben we Grand Central Station bezocht. Wat een prachtig station is dat, alles is van marmer. In de kelder vind je allemaal eetzaakjes. Op naar Empire State Building dan maar. Op de 86e verdieping is het observatie platform. Het was inmiddels zo warm dat zelfs op de 86e verdieping het lekker weer was(normaal moet je daar een jas aan). Je hebt een prachtig uitzicht over heel New York. Vanaf het Empire State Building zagen we ook een driehoekvormig gebouw dat je in veel films ziet. Daar zijn we nog even naar toegelopen om dat te bekijken. Daar zijn we op een terrasje neergeplofd. Overal in New York zijn terrasjes. Deze horen soms wel soms niet ergens bij. Iedereen mag gaan zitten of je nou wat besteld of bij de concurrent besteld of niks besteld. Dit is in Nederland ondenkbaar! Toen begon de tocht toch echt zijn tol te eisen en zijn we naar onze hotelkamer gegaan. We gaan zo eten en dan proberen deze verslagen op internet te zetten.

• 03 Oktober 2013 - 06:41

Nancy:

Gaaf hoor, ik zie het zo weer voor me! mochten jullie tijd hebben, kijk dan of je naar Top of The Rock kan gaan, ook een geweldig uitzicht op de empire én central park. Heel veel plezier nog verder!!!

• 03 Oktober 2013 - 10:51

Britt:

O heerlijk man ik krijg het gevoel weer helemaal terug. Geniet er nog heel erg van. Het is zo om.
    Xx britt

• 03 Oktober 2013 - 12:05

Saskia:

Wat een heerlijke verhalen, ik zit echt te genieten hier achter mijn pc!
    Ik wil terug!!

Lfs

• 03 Oktober 2013 - 23:31

Marijke Walda:

Hoi luitjes jullie zijn weer op reis?
    Ik ga jullie weer volgen veel plezier verder
    Marijke