San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Juli 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

Ik weet niet of het fijner is om met het vliegtuig 11 uur te reizen of met de auto..... In het vliegtuig kun je bewegen in een auto moet je blijven zitten. Eva heeft daar volop gebruik van gemaakt (lees ze rende door t vliegtuig, “hielp de stewardessen”, klom over en onder ons door, en ga zo maar door). Ze had twee vriendinnetjes om mee te spelen, dus niks rustig filmpje kijken met af en toe knock met d’r broer, zoals in de auto. Die knock was er overigens nog steeds maar dat terzijde. Hoe anders was 6 jaar geleden de reis naar Australië met Mark....Mark hebben we ook deze vlucht amper gehoord.

In San Francisco aangekomen, hoefden we niet lang te wachten in de rij voor de douane, want we werden uit de lange rij gehaald en mochten meteen doorlopen naar voren omdat we met kinderen reisden. (Reistip; zoek goed In de hoekjes want daar liggen de douane formulieren verstopt die je in moet vullen om het land in te mogen. ) We zijn met de taxi naar ons hotel gegaan omdat we nergens de bus konden vinden die we moesten nemen. Dit staat heel slecht aangegeven en voorbijgangers weten het niet en de informatiebalie stuurt je met een kluitje het riet in. Natuurlijk kwamen we in een echte Amerikaanse file terecht, die overigens best doorreed. Ons hotel is de Cariagge Inn. Het is een schoon en netjes hotel, maar buiten word je meteen geconfronteerd met de “mislukte Amerikaanse dream”, heel veel zwervers. Echt vreselijk om te zien, vele zijn zwaar verslaafd en hebben soms niet eens schoenen aan. Zo warm is het hier nu ook weer niet (rond de 20 graden met een stevig windje). Om wakker te blijven pakten we een tram naar pier 39 om de zeeleeuwen te zien liggen. Er waren er niet zo heel veel. Pier 39 is een echte toeristenfuik met heel veel shops (niet alleen toeristenwinkeltjes maar ook bv een winkel voor linkshandigen, build-a-bear (waar je je eigen teddybeer kan maken compleet met zelf laten vullen en een hart erin, kleren aan) en restaurantjes (waaronder Bubba Gump (restaurant uit Forrest Gump), Hard Rock café). Wij hebben hier heerlijk en niet duur, gegeten bij een mexicaansrestaurant.

Na het eten zijn we teruggegaan naar het hotel en na wat relaxen lagen we allemaal om 19 uur op bed.

De volgende morgen hadden we erg mazzel, er wordt normaal vouchers voor een continentaal ontbijt gegeven (fruit, muffin en thee of koffie) maar wij hadden vouchers gekregen waar we voor 16 dollar pp bij een ontbijtzaakje aan de overkant van de weg konden gaan eten. Natuurlijk namen we allemaal een Amerikaans ontbijt met gebakken eieren, bacon, toast en gefrituurde aardappelen?!

na het ontbijt zijn we naar Fishermans wharf gegaan. Vanuit daar hebben we fietsen gehuurd en zijn we over de Golden Gate Bridge gefietst. Het was best koud en erg stijl. Eva hing met een soort aanhangerfiets aan Niels zijn fiets en had de grootste lol als hij keihard naar beneden fietste. Ook Mark en ik vonden het geweldig! Aan de overkant van de brug bevindt zich het dorpje Sausalito waar allemaal leuke restaurantjes en winkeltjes zijn. Hier hebben we lekker Mexicaans geluncht. In totaal hebben we een tocht van 15 km gefietst met een hoogte verschil van 140 meter. In Sausalito stond een enorme rij fietsers te wachten voor veerboot, gelukkig konden wij mee met de eerst volgende boot. S’avonds zaten we nog best vol van de lunch dus met zijn 4 hebben we 1 pizza op de hotelkamer laten bezorgen. Zo’n lekkere pizza hebben wij nog nooit gegeten; hij was van Fresco.

Vandaag stond Alcatraz op het programma. Indrukwekkend was dat. Ook Wiliam Baker een voormalig gevangene van Alcatraz was aanwezig en signeerde zijn boek. Onze lunch was een hotdog. Wat een geld voor een broodje knakworst (we betaalden 6 dollar pp!! Had ik al verteld dat jullie ons nog steeds mogen sponsoren op het wel bekende rekeningnummer? ;-))

Daarna namen we de cable car. Er zijn verschillende opstappunten met een wachttijd van meer dan 120 min. Tip; wij stapten op bij taylorstreet wachttijd 0 minuten omdat die een beetje verstopt ligt!

We hebben ook nog even de Nike store en de applestore op de union square leeggeshopt.

Na een korte break zijn we nog naar Alamo Square Parc gegaan om de “ painted Ladies” te zien. Na een Italiaans avondmaal zijn we de koffers gaan inpakken want morgen vertrekken we uit San Francisco......

• 16 Juli 2019 - 05:15

Eveline:

Wat een goeie start hebben jullie al gemaakt. Geniet er lekker van. Ben jaloers op jullie.

• 16 Juli 2019 - 06:59

Lies V.eijnatten:

Geweldig allemaal als ik de foto,s zie. Ik krijg een beetje heimwee want wij vonden Sanfrancisco een geweldige stad. Geniet van al het moois wat er in de wereld te zien is.

• 16 Juli 2019 - 08:37

Fiina:

Geweldig om te lezen ! Ahhh build a beer hebben mijn kids ook . Heeft Eva er ook 1 geshopt?
    Veel plezier xxx

• 16 Juli 2019 - 12:57

Alejandra Wielinga:

Wat geweldig jongens! Superleuk om te volgen! Maak er een toptijd van!

• 16 Juli 2019 - 19:30

Lisette Van Willegen: