Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Familie Dijkman - WaarBenJij.nu

Yosemite

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Juli 2019 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vandaag konden we de auto ophalen bij het vliegveld. Er is daar een enorme garage met allerlei autoverhuurbedrijven. Na een minuut of 20 wachten werden we geholpen door een dame die ons voor 11 dollar meer per dag een duurdere auto probeerde aan te smeren. We hebben hier nee op gezegd. Wel hebben we WiFi (draagbaar dus ook bruikbaar in de hotels) in de auto genomen tot grote vreugde van de kinderen. Het gaat daar wel apart; in Nederland zou je een sleutel krijgen maar in de USA gaat het per lane. Je komt in de garage en daar is een servicebalie, waar ze zeggen uit welke lane wij mochten KIEZEN uit zo’n 30 auto’s. We hadden oorspronkelijk een Ford Escape gehuurd (kleine SUV). De man van de balie vond dat we wel een auto uit de mini vans mochten kiezen dus we rijden nu dik tevreden rond in een spiksplinternieuwe (600 Miles op de teller) Dodge Grand caravan zonder bijbetaling.

Bij aankomst in het hotel Yosemite View Lodge zijn we geluk het zwembad ingedoken want het was ruim 32 graden. Geen idee waarom er dan een verwarmd bubbelbad bij het zwembad nodig is maar ok... Er zat een knopje bij het bubbelbad. In veronderstelling dat het de knop voor de bubbeltjes was drukte ik hem in. Voortaan eerst maar de bordjes lezen die erbij zo’n knopje staan... Er ging namelijk keihard een emergency alarm af.. oeps foutje....

De volgende morgen reden we meteen naar Yosemite. We besloten eerst de Tiago Road te rijden omdat die vaak dicht is vanwege sneeuw. Dit is een van de hoogste wegen in de USA. Onderweg zie je van alles; uitgestrekte bossen, watervallen, meertjes, de Valley, rotsen. We zijn gestopt bij Olmstedtpoint. Hier heb je een prachtig uitzicht over de Halff dome rock en valley. Aanrader is om daar naar beneden te wandelen en verder te genieten van uit uitzicht. Daarna stopten we bij Tenaya Lake. Hier hebben we pootjegebaad (zwemmen was iets te koud) en gepicknickt.

Terug in de valley hebben we de trail to de Bridalveil Fall gelopen. En natuurlijk overal foto’s van gemaakt. Het werd behoorlijk druk in het park dus we gingen terug naar het hotel en lekker zwemmen.

Vandaag zijn we om 8.00 uur uit het hotel vertrokken. We hebben onze auto geparkeerd bij busstop 11 maar busstop 10 is ook een goede optie. Om half 9 zaten we in de bus naar stop 16 waar we de Vernal Fall trail gelopen dit was 2,4 km maar ging recht omhoog dus was vrij zwaar. Direct daaraan vast zit de misttrail waar je in de mist van de waterval naar boven loopt. Dit is echter een erg gevaarlijk pad want het is erg glibberig. Al met al genoten, zo’n mooie route. Het was goed dat we zo vroeg vertrokken waren want 1. Het werd erg druk dus de parkeerplaatsen waren vol en 2. Het werd erg warm.

Onderweg zag ik nog een beer lopen. Helaas reden we erg hard en reed er ook verkeer achter ons zodat we niet konden stoppen om foto’s te maken.

Om 12.30 waren we bij de sequoia’s in Yosemite. We konden echter al niet meer parkeren dus we zijn maar gelijk doorgereden naar het wyndham hotel in Visalia 240 km verderop.

• 19 Juli 2019 - 03:07

Marleen:

Mooie indrukwekkende foto’s, echt prachtig om te zien!

Geniet ervan!

• 19 Juli 2019 - 05:36

Bart:

Leuk Lisa,

Yosemite is schitterend!

• 19 Juli 2019 - 06:08

Marion:

Wat een prachtige foto's! Geniet er nog van

• 19 Juli 2019 - 06:15

Nancy:

Inderdaad prachtige foto's!! Leuk om jullie verhalen te lezen, ga zo door!

• 20 Juli 2019 - 08:09

Britt: